Se încarcă...
ActivitateaProtecția animalelor

Europarlamentarul Carmen Avram: Riscăm în continuare interzicerea transportului de animale vii (Agro TV)

Sursă articol și foto: Agro TV

Bătălia pentru reglementările privind transportul de animale vii este departe de a fi încheiată la nivel european. Pericolul pentru crescătorii de animale români este cât se poate de mare, având în vedere că vocile care susțin interzicerea transportului de animale vii se fac în continuare auzite, avertizează europarlamentarul Carmen Avram.

Prezentă în emisiunea ”Agricultura la Raport”, Carmen Avram a precizat că există, în momentul de față, două documente care urmează să fie votate în plenul Parlamentului European (PE).

”Am riscat și riscăm în continuare. Această comisie specială înființată pentru situația transportului de animale vii își va încheia activitatea în curând. Ea a durat un an și pot să vă spun că a fost crunt, o luptă la baionetă. În momentul acesta există două documente care s-au redactat, documente finale; unul este raportul și celălalt cuprinde recomandările. Raportul este o variantă rezonabilă, e doar o trecere în revistă a ceea ce s-a constatat, a lacunelor din legea europeană și a problemelor care apar pe traseu. Al doilea, însă, este mai puțin rezonabil. Recomandările acestea care se vor face sunt exact cele care se vor vota în plen. Problema noastră a fost cum să obținem un document în care să nu se prevadă interzicerea transportului de animale vii, pentru care au militat foarte mulți fundamentaliști care nu reușesc să înțeleagă că trebuie să avem o atitudine echilibrată, pentru că punem în pericol un întreg sector european și viețile a sute de mii de oameni”, a precizat Carmen Avram.

Potrivit membrei Comisie de Agricultură din PE, printre recomandări nu apare explicit soluția interzicerii transportului de animale vii, însă apare o altă prevedere la fel de periculoasă.

”În aceste recomandări, în momentul acesta, nu apare explicit soluția interzicerii definitive a transportului de animale vii, dar apare o prevedere care practic ne duce tot la asta. Se încearcă impunerea limitării transportului de animale vii la 8 ore, nu pe zi, ci în total. Deci, practic, nu poți să transporți animale vii mai mult de 8 ore. (…) Dacă această prevedere va ajunge în plen și va trece, ea va pune de facto capăt exportului de animale vii și a transportului în general”, a explicat Carmen Avram.

Mai mult, oficialii europeni vor ca țările membre să facă tranziția de la exportul de animale vii la exportul de carcasă. O astfel de tranziție ar putea avea un impact negativ asupra crescătorilor de ovine români, care exportă cu precădere în țările arabe, țări neinteresate de carcasă datorită tradițiilor pe care le au.

”O altă prevedere care ne interesează este referirea la tranziție, adică să facem tranziția de la exportul de animale vii spre exportul de carcase și de material genetic. Trecând peste faptul că există animale la care nu poți să faci material genetic, pentru România e o problemă pentru că piața din România nu poate să consume toate oile care se cresc pe teritoriul României. Avem un sector care câștigă enorm și aduce statului bani foarte mulți din această creștere de animale și de asemenea avem o piață europeană care este ocupată și pe care va fi foarte greu de intrat. Țările în care noi exportăm astăzi știm foarte bine că nu acceptă carcase pentru că au niște tradiții, au niște obiceiuri religioase, au niște sărbători străvechi, iar ei vor să păstreze acel ritual al sacrificării. (…) Este posibil ca această tranziție să nu poată fi evitată, pentru că despre ea a vorbit inclusiv Consiliul, este agreată și la nivelul Comisiei Europene, deci dacă ar fi respinsă în Parlamentul European, tot există un fel de înțelegere pentru ca Europa să treacă de la exportul de animale vii la exportul de carcase și material genetic”, a mai subliniat Carmen Avram în direct la AGRO TV.

Potrivit lui Carmen Avram, primul document urmează să fie votat în plenul Parlamentului European în data de 6 decembrie, în timp ce recomandările, care sunt cele mai periculoase, ar urma să fie votate la sfârșitul lunii decembrie sau începutul anului viitor.